۶ دلیل اصلی که به سئو سایت شما آسیب وارد می شود

بسیاری از کسب و کارها هزینه‌های زیادی را برای کمپین‌های سئو خود خرج می‌کنند. آیا می دانید سئو چیست؟ این کلمه به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل می باشد که فرآیندی زمان بر بوده و نیازمند تغییرات فنی و غیر فنی در سایت و خارج از وب سایت است. اما خروجی این هزینه‌ها چندان چشمگیر نیست و علاوه بر اینکه هزینه‌ی زیادی را صرف این کمپین‌ها می‌کنند انرژی و وقت زیادی را هم پای آن می‌گذارند و عملا یک شکست استراتژیک برای آن‌ها محسوب می‌شود. کسب و کارهای زیادی به این مشکل خورد‌ه‌اند و ما می‌خواهیم در این مقاله به برخی از مهم‌ترین ضعف‌های یک کمپین سئو ناموفق بپردازیم.

رقابت در دنیای آنلاین و بر سر رتبه‌های برتر گوگل داغ داغ است. رتبه‌ی ۱ شدن در کلیدواژه‌ها، هدف هر کسب و کاری در دنیای سئو است. با این حجم از رقابت سختی‌های زیادی برای رتبه ۱  شدن و حتی حضور در صفحات اول وجود دارد. چون گوگل و سایر موتورهای جستجو منبع عظیم ترافیک برای وبسایت‌ها هستند و همه‌ی کسب و کارها به اهمیت آن واقفند.

اگر احساس می‌کنید استراتژی سئو شما مناسب است و نتیجه‌بخش خواهد بود اما بعد از گذشت سه ماه هیچ تاثیری را مشاهده نمی‌کنید باید به دنبال ایرادات این استراتژی بگردید. ما در ادامه برخی از این ایرادات را لیست کرده‌ایم.

وبسایت شما محتوای ضعیفی دارد.

اصلی‌ترین دلیل شکست هر کمپین بهینه‌سازی موتورهای جستجو این است که سایت‌ها محتوای مناسب و درخور توجه برای کاربران ندارند. ترافیک وبسایت شما در حقیقت درصد بازدیدکنندگان نسبت به کل جامعه‌ی آماری هدف شماست. وبسایت شما هم صرفا توسط افراد روی اینترنت دیده می‌شود و اگر این افراد نتوانند محتوای موردنظر خود را در سایت پیدا کنند مطمئنا آن را ترک می‌کنند. در ضمن گوگل هم محتوای ضعیف را شناسایی می‌کند و عملا رتبه‌ی خوبی به آن نمی‌دهد.

کلمات کلیدی در دنیای سئو و مخصوصا رتبه‌بندی حرف اول را می‌زند و نشان از تعهد شما به مخاطب و موتورهای جستجو است. اگر وبسایت شما محتوای یونیک و تازه نداشته باشد، از جاهای دیگری کپی یا بازنویسی شده باشد و پر از غلط‌های دستوری و نگارشی باشد. مخاطب شما در کسری از ثانیه سایت شما را ترک خواهد کرد. این یک ضرر بزرگ است. چون شما در دنیای آنلاین نباید هیچ مخاطبی را از دست بدهید. اگر مخاطبی سایت شما را ترک کند مطمئنا وارد سایت‌های رقیب می‌شود و خرید خود را کامل می‌کند. علاوه بر اینکه محتوای شما باید ناب و دسته اول باشد. باید ارزشمند هم باشد تا سایر سایت‌ها به آن لینک بدهند و افراد در شبکه‌های اجتماعی خود آن را به اشتراک بگذارند تا بیشتر دیده شود و رنکینگ آن در موتورهای جستجو بالاتر برود.

هاست شما ایراد دارد.

میزبانی سایت یکی از اصلی‌ترین معیارها در کارایی سایت شماست. اگر هاست شما نتواند پاسخگوی نیازهای سایت و کاربران شما باشد، سرعت کمی داشته باشد، ایرادات بارگذاری داشته باشد و خطاهای مختلفی داشته باشد رنکینگ شما در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر سرعت سایت شما کم باشد گوگل آن را یک سیگنال منفی به حساب می‌آورد و مطمئنا در رتبه‌بندی سایت شما دخالت می‌دهد.

در اجرای کمپین‌های سئو باید دقت داشته باشید که حتما میزبانی هاست شما بدون ایراد و مشکل به کار خود ادامه خواهد داد. (پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان هاست شما اشتراکی نباشد.)

پروفایل لینک شما مشکل دارد.

پروفایل لینک یا ساختار لینک‌بندی شما فارغ از تمام آپدیت‌های الگوریتم گوگل نقش اساسی را در رتبه‌بندی سایت شما دارد. یعنی اگر بتوانید اسم محصولات، کلیدواژه‌ها و مواردی از این دست را در ساختار لینک خود بگنجانید احتمال اینکه رتبه‌ی بهتری در گوگل کسب کنید بسیار بالاتر است. پس ساختار سایت هم اهمیت زیادی در کمپین‌های سئو دارد و نباید نادیده گرفته شود.

ساختن یک لینک پروفایل درست و بدون ایراد، داشتن هایپرلینک‌های قوی برای جذب کاربر و دریافت بک‌لینک گزینه‌هایی هستند که مستقیما در اتوریتی سایت و کسب رتبه‌ی بهتر تاثیر دارند. خرید بک لینک اصلا برای کمپین‌های سئو توصیه نمی‌شود. گوگل باهوش‌تر از آن است که فکر می‌کنید و ممکن است شما را به این خاطر جریمه کند و تمام تلاش‌های شما تلف شود.

با آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل جلو نمی‌روید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها، دیجیتال مارکترها و استراتژیست‌های سئو سایت به خاطر تعداد بالای آپدیت‌های الگوریتم گوگل سردرگم می‌شوند. باید بدانید که اگر متناسب با این الگوریتم‌ها جلو نروید ممکن است به طور مستقیم در شکست کمپین سئو کسب و کار شما نقش داشته باشد.

تغییرات الگوریتم گوگل و مخصوصا اضافه شدن رنک‌برین به عنوان یک الگوریتم ماشینی خودکارکرد باعث شده است تا رتبه‌بندی سایت‌ها به صورت لحظه‌ای مورد آنالیز قرار بگیرد. شما نباید این الگوریتم‌ها را نادیده بگیرید و در هنگام اجرای کمپین سئو به دقت و متناسب با آن جلو بروید.

استراتژی سئو سایت شما تاریخ گذشته است.

هر استراتژی سئو به طور کلی جوابگو نیست. شما باید با ترندهای سئو جلو بروید و ببینید در حال حاضر چه چیزی کارکرد دارد و از آن استفاده کنید. تاکتیک‌های قدیمی سئو عملا به درد نمی‌خورند و استفاده از آن در کمپین‌های سئو به شما ضربه می‌زند. به طور مثال طراحی ساده، استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها، لینک‌سازی از کار افتاده، دایرکتوری‌های مقالات، زیردامنه‌های زیاد  و مواردی از این دست صرفا هزینه و انرژی زیادی از شما می‌گیرند و موفق شدن با این تاکتیک‌ها عملا امکان‌پذیر نیست.

شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفته‌اید.

موفقیت در استراتژی کلی سئو به عوامل زیادی بستگی دارد و شبکه‌های اجتماعی یکی از این موارد است. شما باید تمام کانال‌های بازاریابی خود را بهینه‌سازی کنید تا کارایی کلی سایت خود را بالاتر ببرید. شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه در فروش کلی سایت شما تاثیر دارند مستقیما در کارایی سایت تاثیر دارند. اگر شبکه‌های اجتماعی شما همگام با سئو حرکت نکنند نتیجه‌ گرفتن از کمپین سئو سخت می‌شود.

جمع بندی

استراتژی کلی در کمپین‌های سئو از اهمیت زیادی برخوردار است اما عدم توجه به جزئیات و رفع ایرادات می‌تواند به تنهایی باعث شکست یک کمپین سئو شود. از این رو باید این موارد گفته شده را جدی بگیرید و در اجرای یک کمپین سئو به طور کامل به کار ببندید تا نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *